Пічне паливо – Україна. Вибір постачальника пічного палива.

Паливо пічне побутове

Якщо ви стояли перед вибором постачальника пічного палива, (котельного палива, коксохімічного, або будь-якого іншого),  то ця стаття саме для вас.

Майже кожне підприємство зіштовхуються із необхідністю “зняти питання” постачальника палива високої якості, безперебійністю поставок та по найдешевшій ціні. Як ви розумієте, якщо б така пропозиція на ринку існувала, то вона б рано чи пізно витіснила б інші. Такої пропозиції нема. Але це не заважає потенційним постачальникам нахвалювати себе, свій товар, свої ціни та умови співпраці. Споживач, уклавши угоду та отримавши товар, через деякий час, дізнається про реальний стан речей, про реальні показники якості товару. Часто після цього  настає розчарування. Виникає необхідність вибору нового постачальника. І так по колу, по граблях, до тих пір, поки постачальник (або пічне паливо) не стане відповідати очікуванням, не задовольнить вимоги до якості, влаштує вартість пічного палива. Буває, що товар і ціна влаштовує, і постачальник, на перший погляд, не поганий. Підписали договір, отримали пічне, спалили його і забули. Але проходить рік, другий….. З місцевої податкової (а може і з іншої, не суть важливо) спочатку приходить запит із проханням надати копії прибуткових документів та товаро-транспортних накладних.  Потім податкова виписує акт про визнання операцій нікчемними, зняття ПДВ у кращому випадку, кримінальною відповідальністю у гіршому. А все так гарно починалось….

Ми, як виробники пічного палива,  звикли до того, що великі споживачі перед початком роботи з нашим підприємством вимагають установчі документи для своєї служби безпеки. Вони дають висновок, щодо безпеки роботи з нами. Але не кожний асфальтний завод чи сушка мають спеціальні відділи та кадри для такої роботи. В то й же час, елементарну перевірку може виконати  головний інженер або директор:

  • дата реєстрації підприємства (чим більше постачальник на ринку, тим краще);
  • код КЗЕД в довідці ЄДРПОУ є – оптова торгівля паливом, для виробника – виробництво продуктів нафтоперероблення;
  • розмір установчого фонду має бути якщо не мільйони, то хоча б сотні тисяч гривень. Якщо взимку, при -25 градусах, наприклад, замерзне зовнішня магістраль подачі палива і обігрів (сушка, генерація, тощо) зупиниться, а для ліквідації проблеми необхідні серйозні витрати – то тоді ТОВ з 20000 грн. установчого фонду навряд чи компенсує витрати, навіть у судовому порядку;
  • діючі свідоцтва про повірку автоцистерн каліброваних;
  • наявність позитивних відгуків і контактів споживачів, що працюють багато років на пічному паливі, що пропонується;
  • наявність сертифікату відповідності (якщо це паливо пічне побутове) УкрСЕПРО, та паспорту якості заводу виробника.

На останньому пункті хотілося б зупинитись детальніше.

Багато постачальників називають сертифікатом, паспортом якості пічного палива різноманітні таблиці із переліком характеристик палива та їх показників. По-перше це є введенням споживача в оману, а по-друге свідчить про нелегальність походження палива. Сертифікати УкрСЕПРО мають бути з голограмами. Паспорти мають бути встановленого зразка, з указанням заводу виробника, номера ДСТУ, або ТУ, за якими виробляється паливо, номер протоколу випробувань і лабораторія, що проводила випробування і таке інше. Часто горе-постачальники знаходять паспорти якості, наприклад, білоруського виробника. Ставлять на цей паспорт свою печатку і видають за паспорт якості пічного палива, що продають. Хочемо зазначити, що у випадку продажу пічного палива іноземного виробництва, на таке паливо все одно має бути сертифікат відповідності УкрСЕПРО, із вказанням номеру накладної/інвойсу/об’єму партії/та ФІРМИ ІМПОРТЕРА. І навряд чи саме ця фірма пропонує вам пічне. Про всяк випадок можна зв’язатися з цим підприємством і взнати, чи дійсно вони поставляють паливо на те підприємство, що вам пропонує.

Звичайно, якщо ваш постачальник має сумнівну репутацію, а товар невідоме походження, не факт, що у вас виникнуть проблеми з фіскальними органами. Є ризик. Вам вирішувати, якими фінансами, часом якістю вашої продукції ви готові ризикнути, щоб працювати з ти чи іншим постачальником.